dimarts, 13 de novembre del 2007

Aquest vespre el President Montilla ha lliurat a Edward Osborne Wilson el Premi Internacional Catalunya.

Doncs m'alegro molt que el meu país li hagi donat un premi al genial entomòleg.
Poder un altre dia m'atreviré a intentar explicar alguna cosa de les teories d'en Wilson: la sociobiologia, de moment només dic que impliquen una cosa tan important com les bases científiques de l'altruisme: l’èxit evolutiu del sacrifici de l'individu pel bé de la comunitat (davant de la justificació de l'egoisme a través de ciència de pa sucat amb oli que hem de sentir massa sovint).
Abans d'explicar-la la hauria de repassar, em penso. Per sort, ja fa molts d'anys, vaig fer una despesa, que per a mi llavors era astronòmica, per comprar el llibre -LA SOCIOBIOLOGIA La Nueva Síntesis- de l'editorial OMEGA, a la Cooperativa Sant Jordi de la Facultat de Biologia. Aquest llibre i la lupa binocular van ser les dues despeses més grans que vaig fer durant els cinc anys de carrera i també d'alguns dels que vindrien després, fins que em vaig guanyar la vida. La lupa la vaig vendre a un amic que la va aprofitar més que jo, però el llibre encara el conservo en un lloc destacat de les meves prestatgeries i m'alegra dir que es conserva tan bé com les teories que conté.
La despesa va valdre la pena per què el llibre em va entusiasmar: és interesantíssim, entretingut i també està molt ben il·lustrat. I sobretot va canviar la meva manera de veure el comportament animal, donant-li una base evolutiva. Així es va acabar de definir el camí que voldria seguir a la meva carrera, un camí que no em va portar gaire enlloc... però això ja és una altra història.

1 comentari:

Fellah Majluf ha dit...

Doncs ara que està de moda allò de la ecologia, potser pots començar de nou o una altra vegada i veure si tornes a la biologia!!

Apa

Pablo Cruz