diumenge, 25 de maig del 2008

NENS I MANIFESTACIONS

Sí, estic molt content amb la victòria del Barça a les semifinals de l’ACB, que ens assegura l’Eurolliga de l’any que ve.... però l’objectiu d’aquest blog és dir “la meva” sobre qualsevol cosa i últimament hi ha un tema que li tinc moltes ganes.

Aquesta tarda ens ha convidat la meva germana per ensenyar-nos la seva nova tele. L’hem provada amb una bona pel·lícula amb unes vistes que lluïssin l’aparell. Era Master & Comander.

Una de les coses que més crida l’atenció de la pel·lícula és la presència de nens a la marina de guerra del Regne Unit de l’època, tan entre els mariners com entre el oficials que hi tenen més protagonisme a la història. No ens hauria d’estranyar si pensem que en aquells moments els nens treballaven fins i tot a les mines. I actualment encara formen part de grups armats en alguns països poc desenvolupats (en els més caòtics, només) i molt més sovint hi treballen en tota mena de feines.

Ara no vull parlar d’aquests fets que gairebé tothom en el nostre mon troba abominables, sinó d’una cosa molt més comuna. És la presència de nens a les manifestacions.

Faig per endavant un parell d’aclariments : Jo no tinc fills, però tinc amics que en tenen i algun cop els han portat a una manifestació i jo ho he trobat normal en aquell moment.

Els dubtes venen quan ens posem a pensar per què portem nens a manifestacions. Estudiem les raons:

- Per què s’acostumin a fer us del dret democràtic a manifestar-se. En principi és el dret democràtic a manifestar-se SI VOLS, si t’hi porten ja no val. I si és una mena d’assaig, perquè coincideix sempre amb manifestacions on els pares hi tenen interessos? (qui diu pares diu professors, que també n’hi ha que ho fan)
Poder son massa petits per fer us de drets democràtics, no? Fins que no escolliu cada dia per sufragi universal el menú del dinar de casa aquesta raó no em valdrà.

- Per què la reivindicació es fa pensant en el seu futur. I si és el seu futur perquè no esperem que siguin ells els que decideixin que en faran quan tinguin prou criteri per fer-ho, en lloc d’implicar-los en la NOSTRA idea de com ha de ser el SEU futur.

- Per que no sabem on deixar-los .... em sembla pobre.

- Per fer més bulto, per què queden bé i li donen més força a la reivindicació.... En aquest punt poseu totes les raons que se us acudeixin i que ens posin al mateix nivell que la marina britànica del segle XVI.

Per resumir, estic en contra de portar nens a les manifestacions, no hi veig cap raó honrada prou forta que em faci pensar que no els estem utilitzant.

En tot cas això només és una reflexió meva, vull obrir debat i poder ser convençut....

O convèncer.

1 comentari:

Unknown ha dit...

Hola,

Avui he vist a la tele dos anuncis en què s'utilitzaven dones embarassades per a vendre productes. Suposo que pensaran que mai li donaries res dolent a un fetus, però és que tampoc li donaria a la meva dona o al gos. Tampoc no m'agraden els adhesius de "Ojo! bebe a bordo". Què passa, que quan no va el nen podem conduir com l'Alonso?
M'agradaria enllaçar la teva entrada sobre les manifestacions amb nens amb la meva sobre el dret de correcció, tot fent una barreja amb perquè tarden 30 anys en abandonar el niu quan altres espècies ho fan només en néixer (aquí és on entra la teva col·laboració), i l'obligació legal de contribuir a les despeses de casa mentre hi viuen (això és per anar conscienciant la meva dona). En definitiva, es tractaria de fer una entrada conjunta i publicar-la també conjuntament als blogs. Espero els teus comentaris.
Toni